Sedavé zamestnanie / šport

Táto téma obsahuje 2 odpovede, má 1 hlas, a bola naposledy aktualizovaná používateľom  Mirka pred 1 rokom, 10 mesiacmi.

Zobrazujú sa príspevky 3 - 1 cez 3 (z 3 celkovo)
  • Autor
    Príspevky
  • #434 Reply

    Matj

    Nepretržite (aj 14 hod. denne) sedím pri počítači alebo v aute a niekoľko krát týždenne chodím športovať aj v priebehu dňa. Napríklad po 5-6 hodinách sedenia vstanem do 20 minút sa presuniem von a začnem behať. Zvyknem si urobiť malú rozcvičku, ale stále mám pocit, že kĺby dosť trpia pri nárazovej zmene zo sedenia na vysokú aktivitu. Myslíte, že stačí rozcvička pred aktivitou alebo je nejaký odporúčaný postup ako sa na šport pripraviť tak, aby som predišiel vážnejšiemu zraneniu? Je potrebné sa rozcvičovať v priebehu dňa alebo rozcvičke a zahriatiu venovať viac času?

    #435 Reply

    Karolína

    Dobrý deň, podľa mňa je dôležité sa rozcvičiť pred behaním, veď viete ako to bolo ešte na základnej škole-vždy sme sa na telesnej najskôr rozohriali, rozcvičili a až potom sme začali riadne cvičiť :) Ja som určite za rozcvičku, treba predsa telo nejak zahriať a ponaťahovať, aby sme si nepotrhali svaly, nezranili sa a pod. Podľa môjho názoru je dôležité rozcvičiť si celé telo, avšak keď idem behať, tak práve na nohy by som si dala viac cvikov počas rozcvičky (nohám by som venovala viac cvikov). A samozrejme po behaní by som si dala aspoň krátky 10 minútový strečing 😉

    #438 Reply

    Mirka

    Matj, podla mna by ste mali zacat pozvolna, ak aj mate pocit ze pre klby je to velka zataz (zo sedenia hned zacat behat). Tiez suhlasim, ze rozcvicka je dolezita a potom by som zacala mozno s rychlou chodzou, poklusom, a az po niekolkych takychto dnoch by som zacala s behom naplno. Predsa len ako hovorite, pre klby to musi byt riadny zaber..

Zobrazujú sa príspevky 3 - 1 cez 3 (z 3 celkovo)
Odpoveď na:Sedavé zamestnanie / šport
Vaše údaje: